lördag 1 januari 2011

Nyår i Jönköpings trakten.

Ja, nyåret det här, eller förra - eller hur man nu säger - året var lite speciellt kan man säga. Inte riktigt som alla andra :S.

Det började med att dom som vi skulle på fest hos hade inte kommit i från egypten - som dom tillbribgade julen i - i tid, så dom kom hem kl 2 på natten innan.
När klockan hade blivit 22.30 så blev det svart i hela huset. mamma och jag satt då nere i källaren och tittade på deras bilder från egypten, så vi hittade nästan inte upp igen O.o

När det var en kvart kvar till tolvslaget började min farbror förbryllat vida på radion för att hitta rätt kanal, nu när vi inte hade en tv. Min farbrors fru skulle då öppna champangen (stavning). Alla duckade ifall dt skulle pysa ut, men jag hade glömt mobilen på bordet och naturligtvis så vart ju den dränkt i champange. Min farbror hittade tillslut rätt kanal på radion och vi hann precis när han sa "GOTT NYTT ÅR!!".

Sen skulle vi ut och smälla raketer. Och då började det regna också!!!
Det kunde ju inte bli bättre :P.

Nu sitter man i soffan, trött efter ett lyckat ridpass på Loppan och en lyckad tur i skogen på Fann-i.

OO ´Nu kommer pappa med popcorn :).

Hejdå, ha det bäst!
/ALVA