måndag 3 januari 2011

En tur till ridhuset

Det vart en tur till ridhuset idag med Loppan och Pochan.
Jag rider Loppan i min mammas förra storhästs sadel, och den klämmer lite vid bogbladen. Vi fick inte med hennes gamla sadel, men jag behövde ju en sadel att rida i så vi tog Atlas (mammas förra häst hette så)dressyrsadel. Den är för stor för mig, men för trång vid bogen för Loppan.
Det märktes tydligt att hon inte var nöjd idag. Hom var lite putt och mamma sa att hon inte så glad ut på ögonen heller. men i morgon så kommer hennes förra ägare och ska hälsa på henne, ta en tur i skogen med mig på Pochan och hon på Loppan. Då tar dom med sig hennes förra sadel och rider i och gämför med den andra sadeln.
Men har man en så underbar ponny som accepterar det hyfsat ändå så har man<3.
Hon uppför sig underbart :D.

Översättning: det gick sådär på Loppan idag.

Pochan var väldigt pigg och glad! :) Travade på så fint med sina symaskins steg att jag fick bromsa henne för att hon inte skulle sy hål på underlagent i ridhuset haha. Galopperade väldigt följsamt och fint.
Hejs svejs
// ALVA