torsdag 16 juni 2011

Sissi Lektoinen

Ush vda lång tid det tar med att bara åka och träna. Jag gick ut till stallet kl. 15, och är inne kl. 20.30.
Men det är det värt! Loppan kändes mjuk och fin, lite oböjlig till en början, men då gjorde vi små volter i trav och verkligen försökte böja igenom henne.
Bild: Påsk-clear round Dressyr. I mantorp ;)


Idag var det slut på mes-ridandet minsann! Inget sitta-och-se-fin-ut här inte, utan mer bestämt, fast inget argt, bara mer bestämt så att hon gör som jag säger och inte fuskar. Men det behövde jag. Jag har nämligen lite svårt att vara bestämd.. Hehe.

Jag började trava lite mjukt som alltid. I låg form och lungt tempo. Vi gjorde som sagt små volter för att göra hemnne mer lösgjord, och Sissi ökade tempot snabbt. Vi galopperade efter en kvart, gjorde tempoväxlingar för att få henne mer framme och i mer uppförsbacke. Jag ställde henne utåt på en volt och på långsidan. Vi tränade på öppnor och slutor, enkla byten, serpentiner i galopp osv.

Det här var nog den bästa träningen någonsin för Sissi! :)

Åh vad jag längtar tills på söndag! Jag är taggad!!